MISJA POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
W ROPCZYCACH
Powiatowy Urząd Pracy w Ropczycach jako urząd administracji samorządowej realizuje wspólnie z partnerami zadania na rzecz łagodzenia skutków bezrobocia, zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób poszukujących pracy oraz na rzecz rozwoju lokalnego rynku pracy.
Powyższe zadania Urząd realizuje w granicach wyznaczonych przez obowiązujące przepisy prawa, kierując się jednocześnie wytycznymi zawartymi w Strategii rozwiązywania problemów społecznych w powiecie ropczycko–sędziszowskim. Strategicznym celem Urzędu jest osiągnięcie maksymalnej sprawności i skuteczności w działaniach obejmujących wszechstronną pomoc osobom poszukującym pracy w uzyskaniu zatrudnienia, a pracodawcom w znajdowaniu odpowiednich pracowników. Misją wszystkich pracowników urzędu pracy jest stałe dążenie do poprawy sytuacji na lokalnym rynku pracy, troszczenie się o taki rozwój postaw, umiejętności i kwalifikacji mieszkańców, który zapewni im możliwie największe szanse na odpowiednie zatrudnienie, a pracodawcom pozyskanie najlepszych pracowników. Swoją misję urząd pracy realizuje sposób kompleksowy i profesjonalny, z zastosowaniem przejrzystych procedur w operowaniu dostępnymi instrumentami rynku pracy, poprzez świadczenie wysokiej jakości usług informacyjnych, pośrednictwa pracy, doradczych, szkoleniowych, finansowych i administracyjnych. Zadania realizuje zgodnie z europejskimi i krajowymi standardami świadczenia usług.